slimbox2 css

slimbox 2 js

slimbox 2 auto activator

Pages

Advertisement

Friday, November 12, 2010

Bakat vs Result

Pagi tadi aku ada menonton program Nasi Lemak Kopi O. Ada satu segmen berkenaan KEM SEKOLAH BAKAT . Kem ini khusus dibuka buat anak2 yang berumur 9-17 tahun. Kem tersebut akan diadakan pada 26-28 November 2010.Bayaran RM400 dan ada diskaun sekiranya membawa adik-beradik yang lain. Motifnya untuk mencungkil bakat yang terpendam dalam diri anak2.. agaknya apakah bakat yang ada pada anak2 aku? hehehe

Semalam keputusan UPSR keluar, alhamdulillah peratusan calon mendapat keputusan 5A meningkat.Bagi ibubapa yang mempunyai anak2 yang mendapat keputsan 5A.. gembira terpancar diwajah mereka... aku tumpang gembira... alhamdulillah.. hmmm macam manalah anak aku 5 tahun dari sekarang.. Tapi dalam bergembira, ada juga calon2 yang tidak bernasib baik. Tentu ada segelintir ibubapa juga yang berdukacita. Sabarlah.. ini hanya keputusan peperiksaan yang pertama. Jangan marahi dan memberi tekanan pada anak-anak. Berilah sokongan moral untuk dia terus bangkit dan tidak mengalah!

Apa kaitannya dengan Kem Sekolah Bakat? ada kaitannya... apa kata ibubapa yang sedang bersedih dan berkemampuan itu menghantar anak2 mereka ke kem tersebut? Seperti kata wakilnya tadi, akademik adalah salah satu sebahagian daripada bakat iaitu Bakat Akademik. Tidak semua anak2 mempunyai bakat akademik. Di Kem Sekolah Bakat insya-Allah, bakat anak2 dapat dicungkil dan digilap untuk mendapat kejayan yang berterusan. Insya-Allah.

No comments: